Forum Islam W Praktyce Strona Główna Islam W Praktyce
Prywatne Forum Muzułmańskie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzulmanie szyici
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Szi'at Ali - شيعة علي
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmaani
Gaduła
Gaduła



Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 12:20, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Salma napisał:
rania napisał:
tak, zgadzam sie ze Ali (radiallahu anhan) zyl blisko Proroka. W takim razie Aicha (niech Allah bedzie z niej zadowolony) byla jeszcze blizej, byla jego zona.


chyba teraz nacisnelas szyitom na odcisk ...


Prorok /PzN/ praktycznie wychowal Alego. od niemowlecia. Ali towarzyszyl Prorokowi wszedzie podczas calego jego zycia. byl z nim w trakcie wypraw wojennych, czego nie mozemy powiedziec o Aiszy. jak dlugo trwalo ich malzenstwo? czy caly czas Prorok spedzal z Aisza? nie, musial dzielic czas miedzy nia a pozostalymi zonami.
wiec wydaje mi sie ze Ali mial wieksza wiedze o islamie niz Aisza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez asmaani dnia Czw 12:22, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rania
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Czw 16:40, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Prorok Mohamed (salalahu aleihi la selem) przed smiercia,zapytal sie czy moze zostac w domu Aichy czy w domu Ali? To bardzo jasne...zapytal sie pozostalych zon czy moze pozostac w domu Aichy az do smierci. Jak wszyscy zaczeli sie klocic kazal wszystkim wyjsc ,nie pozwolil nikomu zostac ,ani Ali ,ani Abubakar..nikomu,tylko Aichy pozwolil i umarl na jej rekach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rania
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Czw 16:53, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Mam pytanie do Szyitow. Dlaczego Ali (radi Allahu anh) wydal swoja corke za Omara ibn Khattab (radi Allahu anh)? I dlaczego nazwal swoje dzieci Abubakar i Omar? jesli naprawde istnieja rzeczy o ktorych wy opowiadacie.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karbala
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:04, 22 Kwi 2010    Temat postu:

rania napisał:
zaczeli sie klocic kazal wszystkim wyjsc ,nie pozwolil nikomu zostac


oooo poruszylas niechcaco calkiem ciekawy watek. przeczytaj powoli i ze zrozumieniem.

Cytat:
Ibn Abbas przekazuje :
'' Czwartek, coz to byl za czwartek!'' U Wyslannika zaczal sie bardzo silny bol i on powiedzial :

- Podejdzcie tu, napisze dokument , ktory utrzyma was od zbladzenia z drogi prostej.
Ale Umar powiedzial , ze Prorok nie czuje sie dobrze z powodu silnego bolu , i ze muzulmanie juz maja Quran , i tego wystarczy , poniewaz to Ksiega Allaha. Ci kto byl w domu , podzielili sie w zdaniach , i zaczeli sie spierac miedzy soba. Jedni zgadzali sie ze slowami Proroka, a drudzy popierali zdanie Umara.Spor zaostrzal sie , a kiedy zrobilo sie za glosno , Wyslannik Allaha powiedzial im :

- Opusccie moj dom.''

Ibn Abbas dodaje :
'' Tragedia polegala na tym , ze niezgoda miedzy towarzyszami nie dala mozliwosci Wyslannikowi napisac dla nich tego dokumentu'' ( Sahih al-Buhari tom 2 , rozdzial o slowach chorego ''Zostawcie mnie''. Sahih Muslim , tom 5, str 75 , w koncu ksiazki ''Wasija'' ; Musnad Ahmeda , tom 1 , str 355 , i tom 5 str 116; Tarih al-Tabari , tom 3 , str 193 ; Tarih ibn Asir , tom 2 , str 320. )

Ta historia jest absolutnie wiarygodna. Nie ma zadnych watpliwosci co do jej autentycznosci , jest jednakowo przytaczana tak w ksiazkach szyickich uczonych i historykow , jak i w sunnickich zrodlach. Rozpatrzywszy ten incydent , bylem doslownie postawiony w slepa uliczke , takim zachowaniem Umara w stosunku do polecen Wyslannika Allaha. I jaki byl to nakaz! Nie dopuscic by muzulmanie zbladzili z prostej drogi!
Nie ma watpliowsci , ze ta wiadomosc , musiala zawieralc cos nowego dla muzulmanow. To, co zostawilo by ich bez zadnych watpliwosci.

Pozwolcie , ze zostawimy teraz punkt widzenia szyitow , ktory zamyka sie w tym , ze Wyslannik chcial napisac imie Ali jako swojego nastepce , a Umar zrozumial to i nie dopuscil ,zeby sie to wydarzylo. Przypuscmy , ze oni nie wystarczajaco utwierdzili nas w tej hipotezie. Ale czy mozemy znalesc inne rozsadne wyjasnienie tego bolesnego incydentu , ktory do tego stopnia rozgniewal Wyslannika , ze przykazal wszystkim by sie oddalili. Ibn Abbas tak plakal , ze kamienie zrobily sie mokre ot jego lez , i on nazwal to co sie wydarzylo '' czwartkowa tragedia ''. Wg zdania sunnitow , Umar jakoby zrozumial ,ze choroba Proroka postepuje , i chcial, by nie przysparzac mu niepotrzebnego niepokoju.
Takiego typu wyjasnien , nie przyjma nawet prosci ludzie , nie mowiac juz o alimach. Znow postaralem sie znalesc jakies wytlumaczenie dla Umara , ale okolicznosci , towarzyszace zdarzeniu , przeszkadzaly temu. Nawet kiedy zamienialem slowa '' On bredzi'' - niech mi Allah wybaczy - na slowa '' Jest pochloniety przez bol'' , nie moglem znalesc wytlumaczenia dla Umara ,ze wzgledu na slowa : '' Mamy Quran i tego nam wystarczy , bo to przeciez Ksiega Allaha''. Czyz on znal Quran lepiej , niz Wyslannik Allaha , poprzez ktorego Quran byl zeslany? Czy Wyslannik Allaha - niech Allah wybaczy mi - sam nie wiedzial kim jest? I chcial za pomoca tego przykazu sklocic swoich towarzyszy? Niech mi Allah wybaczy! Jesli argumenty sunnitow sa prawdziwe , to Wyslannik Allaha , zrozumiawszy dobre zamiary , powinien mu podziekowac , i prawdopodobnie zostac , zamiast zloscic sie i wygonic wszystkich. Mozna by sie zainteresowac , dlaczego oni posluchali nakazu opuscic dom , a nie powiedzieli wtedy '' on bredzi''. Nie dlatego , ze dopieli swego , przeszkadzajac mu napisac ten dokument , i nie bylo potrzeby dluzej tam zostawac? Dlatego robia szum i kloca sie w obecnosci Wyslannika i dziela sie na dwie grupy : jedna zgodna z Wyslannikiem co do tego , ze trzeba napisac ten dokument , a druga zgodna z Umarem , ze Wyslannik bredzi.
I problem nie tylko w jednym Umarze. Jesli problem dotyczylby tylko jego , Wyslannik Allaha przekonalby go w tym , ze on nie bredzi , ze jeszcze nie jest tak pochloniety przez bol i jest jeszcze w stanie dowodzic Umma , i nie chce pozwolic swojej Ummie na oddalenie sie od prostej drogi. Sytuacja okazala sie o wiele powazniejsza. Okazalo sie , ze Umar ma stronnikow , z ktorymi widocznie , juz wczesniej sie umowil , i oni zorganizowali taki szum i bazar , zapominajac , lub udajac ze zapomnieli slowa Wszchmogacego Allaha :
[49.2] O wy, którzy wierzycie! Nie podnoscie waszych glosów ponad glos Proroka! I nie zwracajcie sie do niego glosem podniesionym - jak to czynicie miedzy soba - aby nie staly sie daremne wasze uczynki, kiedy nie jestescie swiadomi.
W tym incydencie , oni posuneli sie dalej niz podnoszenie glosu i halasliwych rozmow - oni obwinili Proroka w tym , ze on bredzi . niech Allah mi wybaczy - podniesli straszny szum i w obecnosci Proroka rozpoczeli klotnie ,ktora zamienila sie w prawdziwa wojne na slowa.

Mysle , ze wiekszosc towarzyszy bylo z Umarem , i dlatego Wyslannik Allah zdecydowal , ze nie ma sensu pisac tego dokumentu. Zrozumial , ze skoro nie okazali mu odpowiedniego szacunku i nie posluchali sie nakazu Allaha dotyczacego nie podnoszenia glosu w jego obecnosci , to nie posluchaja sie nakazu Jego Wyslannika.

Madrosc podpowiedziala Wyslannikowi , by nie pisac tego dokumentu , bo przeciez jesli testament byl tak atakowany za zycia Wyslannika , to mozna sobie wyobrazic co byloby po jego smierci.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karbala
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:19, 22 Kwi 2010    Temat postu:

i jeszcze to :

Cytat:
Zbadalem zagadnienie pierwszenstwa Abu Bakra i Ali ibn Abu Taliba , a takze to , ze zgodnie z pisemnymi zrodlami , kalifat powinien byl przejac Ali , jak upieraja sie szyici , a nie wybrana osoba jak uwazaja sunnici.
Kazdy badacz , jesli bedzie sie opierac na prawdziwych zrodlach , odkryje , ze tekst wystarczajaco jasno popiera Ali. Jak na przyklad taka wypowiedz Proroka : '' Dla kogo ja jestem panem , dla tego i Ali pan''. Bylo to powiedziane w czasie pozegnalnego Hadja , kiedy zostalo potwierdzone , ze Ali jest nastepca Proroka. Wiele osob gratulowalo mu tego , wlaczajac Abu Bakra i Umara , bedacych w gronie zyczliwych mu , ktorzy zgodnie ze zrodlami powiedzieli mu : '' Dobrze zrobione , Ibn Abu Talib , juz stales sie liderem wszystkich wierzacych.'' ( Musnad Imam Ahmed ibn Hanbal , tom 4 , str 281 ; Gazali '' Sirra-Al-Alamin'' , str 12 ; Ibn Djauzi '' Tadhirat al-Hvass'' , str 29 ; Tabari '' Riyad al-Nadira'' tom 2,str 169 ; Kanz Ummal , tom 6 , str 397 ; Ibn Kasir '' Bidaya wal-Nihaya'' tom 5 , str 212; Tarih Ibn Asakir , tom 2 , str 50 ; Tafsir ar-Razi , tom 3 , str 63 ; Suyuti '' Hauwi lil-Fatawi , tom 1 , str 112 ).

Prawdziwosc tego tekstu potwierdzaja tak sunnici jak i szyici , wogole w swoich badaniach zsylam sie na sunickie zrodla , i to daleko nie na wszystkie , dlatego ze jest ich zbyt duzo.Tych czytelnikow , ktorzy chca otrzymac wiecej informacji , odsylam do pracy ''al- Gadir'' Amini ( trzynascie tomow ) , w ktorym autor klasyfikuje wypowiedzi Proroka zgodnie z sunnickim nauczaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karbala
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:21, 22 Kwi 2010    Temat postu:

a jesli mowisz ze Abu Bakr zostal wybrany , to przeczytaj jeszcze to :

Cytat:
Jak mozna mowic o narodowej zgodzie , skoro na tych wyborach bylo nieobecnych tyle osob? Nie bylo tam przede wszystkim Ali , Abbasa , wiekszosci z przedstawicieli Banu Hashim , Usamy ibn Zayda, Zubayra , Salmana al-Farsi , Abu Zarr al-Gifari , Mikdada ibn Aswada, Ammara ibn Yasira , Huzayfa ibn Yamana , Huzayma ibn Sabita , Abu Burajd al-Aslami , Bura ibn Aziba , Ubay ibn Ka'b , Sahla ibn Hanifa , Sa'da ibn Ubada , Geys ibn Sa'da , Abu Ayyuba al-Ansari , Djabira ibn Abdullaha , Halida ibn Saida i wielu innych. ( Tarih at-Tabari , Tarih Ibn Asir ; Suyuti ''Tarih al-Hulafa'' ; Tarih al-Hamis al-Istiaab).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karbala
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:33, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Wyslannik Allaha powiedzial : '' Ten , kto chce zyc jak ja i umrzec jak ja i po smierci odpoczac w rajskim sadzie , powinien przyznac Ali jako swojego opiekuna i po mnie podazac za Ludzmi Domu , bowiem to Ludzie mojego Domu , i oni posiadaja ta wiedze i rozumienie , co i ja sam. Biada tym moim nasladowcom , ktorzy nie uznaja Ahl ul-Bejt i lekcewaza ich pokrewienstwo i bliskosc ze mna. Ja nie bede wstawiac sie za nimi przed Allahem''. ( Mustadrak al-Hakim , tom 3, str 128 ; Tabrani ''Djami al-Kabir'' ; Ibn Hadjar Askalani ''Isabah'' ; Kanz al-Ummal , tom 6 , str 155 ; Harazmi ''Manakib'' str 34 ; Kandizi al-Hanafi '' Yanabi-al-Mawadda'' , str 149 ; Abi Nu-aym '' Halyat al-Auliya '' , tom 1 , str 86 ; Tarih -diiya fi Makalat , str 29 ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karbala
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:37, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Muslim rowniez je przytacza , a takze mowi , ze Prorok rekomendowal w towarzystwie Ayshy Ali jako swojego nastepce. ( Sahih al-Buhari tom 3 , str 68 ; Sahih Muslim , tom 2 , str 14 )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asmaani
Gaduła
Gaduła



Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:45, 22 Kwi 2010    Temat postu:

rania napisał:
Mam pytanie do Szyitow. Dlaczego Ali (radi Allahu anh) wydal swoja corke za Omara ibn Khattab (radi Allahu anh)? I dlaczego nazwal swoje dzieci Abubakar i Omar? jesli naprawde istnieja rzeczy o ktorych wy opowiadacie.


z tego co wiem Ali nie mial syna imieniem Abu Bakr.

natomiast to ze Prorok umarl na rekach Aiszy nie oznacza ze przekazal jej cala swoja wiedze o islamie.


garsc sunnickich hadisow

Pewnego dnia (po swej ostatniej pielgrzymce) Wysłannik Allaha (s) wygłosił przemówienie w pobliżu sadzawki znanej jako Chum (Ghadir Chum) między Mekką a Medyną. Wspominał i wychwalał Allaha, po czym powiedział: „O ludu! Zostawiam między wami dwie drogocenne rzeczy. Pierwszą z nich jest Księga Allaha, w której jest światło i przewodnictwo... Druga to mój Ahlul Bait. Przypominam wam w imię Allaha o moim Ahlul Bait. Przypominam wam w imię Allaha o moim Ahlul Bait. Przypominam wam w imię Allaha o moim Ahlul Bait.” (Sahih Muslim, rozdział Cnoty Towarzyszy, sekcja Cnoty Alego, wyd. 1980 Arabia Saudyjska, wersja arabska v4, s1873, hadis #36 oraz inne, jak Sahih al-Tirmidhi, Musnad Ahmad. W angielskiej wersji Sahih Muslim zobacz rozdział CMXCVI, v4, s1286, hadis #5920)
Ahl ul Bayt, czyli Fatima, Ali oraz ich potomstwo

Wysłannik Allaha (s) powiedział: „Zostawiam wam dwie drogocenne rzeczy, których jeśli będziecie się trzymać, nie zbłądzicie po mojej śmierci. Są to Księga Allaha oraz mój ród, Ahlul Bait. Miłosierny ujawnił mi, że te dwie rzeczy nie rozdzielą się od siebie aż do czasu kiedy powrócą do mnie na łono Raju." (Sahih al-Tirmidhi, v5, s662-663,328; al-Mustadrak al-Hakima, v3, s109, 110, 148, 533; Sunan Daaramiego, v2, s432; Musnad Ahmada Ibn Hanbala, v3, s14, 17, 26, 59, v4, s366, 370-372, v5, s182,189,350,366,419; Fadha’il al-Sahaba Ahmada Ibn Hanbala, v2, s585, hadis #990; al-Chasa’is al-Nisa’iego, s21,30; al-Sawa’iq al-Muhriqah Ibn Hadżara Hajthamiego, roz.11, sekcja 1, s230; al-Kabir al-Tabaraniego, v3, s62-63,137; Kanz al-Ummal al-Muttaqiego al-Hindiego, rozdział al-Iti’sam bi Habl Allah, v1, s44; Tafsir Ibn Kathir v4, s113; al-Tabaqat al-Kubra Ibn Sa’da, v2, s194; al-Dżami’ al-Saghir al-Sujutiego, v1, s353; Madżma’ al-Zawa’id al-Hajthamiego, v9, s163; al-Fateh al-Kabir al-Binhaniego, v1,s451; Usdul Ghabah fi Ma’rifat al-Sahaba Ibn al-Athira, v2,s12; Dżami’ al-Usul Ibn al-Athira, v1, s187; Historia Ibn Asakira, v5, s436; al-Tadż al-Dżami’ Lil Usul, v3, s308; al-Durr al-Mansur al-Hafiza al-Sujutiego, v2, s60; Janabi al-Mawaddah al-Qunduziego al-Hanafiego, s38,183; Abaqat al-Anwar, v1, s16)

Prorok (s) powiedział o Ahlul Bait: „Nie wyprzedzajcie ich bowiem przepadniecie, nie odwracajcie się od nich bowiem przepadniecie i nie próbujcie ich pouczać bowiem wiedzą więcej niż wy.” (al-Durr al-Mansurr al-Sujutiego, v2, s60; al-Sawa'iq al-Muhriqah Ibn Hadżara al-Hajthamiego, roz. 11, sekcja 1, s230, cytowane z al-Tabaraniego, również w sekcji 2, s342; Usdul Ghabah Ibn al-Athira, v3, s137; Janabi' al-Mawaddah al-Qunduziego al-Hanafiego, s41 oraz 335; Kanz al-Ummal al-Muttaqiego al-Hindiego, v1, s168; Madżma' al-Zawa'id al-Hajthamiego, v9, s163; Aqabat al-Anwar, v1, s184; A'alam al-Wara, s132-133; Tadhkirat al-Chawas al-Ummah Sibt Ibn al-Dżawziego al-Hanafiego, s28-33; al-Sirah al-Halabijjah Nur al-Dina al-Halabiego, v3, s273)

Umm Salamah przekazała: „Przysięgam na to na co przysięga Umm Salamah, że Ali był spośród ludzi najbliższym Wysłannikowi Allaha (s). W dniu, w którym Wysłannik Allaha (s) zmarł, posłał po Alego. Wydaje mi się, że zlecił mu jakieś zadanie. Później trzy razy pytał czy Ali już wrócił. Ali wrócił przed świtem. Domyśliliśmy się, że zechcą porozmawiać na osobności więc opuściliśmy pokój, który należał do Aiszy. Ja ostatnia wychodziłam z pokoju, usiadłam więc blisko drzwi w drugim pomieszczeniu. Ali pochylił się i szeptem były mu przekazywane jakieś tajemnice.” (Al-Nisa’i, Khasa’is al-Imam Ali bin Abi Talib, al-Baladhiri, Ansab al-Ashraf, vol. 2, str. 65. Przekaz ten przytacza także w swoim Musnad Ahmad bin Hanbal, a także al-Kanji, Al.-Muhib al-Tabari i inni.)

Wysłannik Allaha (s) powiedział: “Ja jestem miastem wiedzy a Ali jest jego bramą.” (cytowane przez Ahmada bin Hanbala oraz przez al-Tirmidhi w al-Jami’ al-Sahih)

Wysłannik Allaha (s) powiedział: “Zaistnieją po mnie kłótnie, więc trzymajcie się blisko Alego bin Abi Taliba, ponieważ to on będzie pierwszym który mnie ujrzy i uściśnie moją dłoń w Dniu Zmartwychwstania. On jest (blisko mnie) w wyższym niebie i rozsądza pomiędzy właściwym a niewłaściwym.” (Al-Kanji al-Shafi’i, al-Kifayat al-Talib; al-Hafidh, al-Amali)


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kłamca I Oszust Abu Anas
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:40, 22 Kwi 2010    Temat postu:

a jak prorok sall allaahu alayhi wa sallaam był chory, to kogo wznaczył aby był imamem muzułmanów? abu bakr! radiallaahu anhu

prorok sall allahu alayhi wa sallaam powiedział także żę gdyby miał mieć za bliskiego przyjaciela (khalil) kogo innego niż Allaha, to by był abu bakr (buchari)

a jak kobieta przyszła do proroka sall allahu alayhi wa sallaam, spytać się w jakiejś kwestii, prorok powiedział jej aby wróciła później. ona spytała, co ma zobić jak go nie znajdzie, powiedział jej aby poszła do abu bakr. (buchari)abu bakr był także pierwszym mężczyzną muzułmanem (ali radi allaahu anhu był dzieckiem jak przyjął islam)

Zostało przekazane od Ibn `Umar, "Gdy Wysłannik Allâha był wśród nas mówiliśmy, 'Najlepsi ludzie po Wysłanniku Allâha to Abu Bakr, następnie `Umar, następnie `Uthmân.' Prorok słyszał o tym i tego nie krytykował." (Sahih Buchari, [link widoczny dla zalogowanych])


Wysłannik (sall allahu `alejhi ła sallam) powiedział: "Jakże wspaniałym człowiekiem jest Abu Bakr! Jakże wspaniałym człowiekiem jest `Umar! Jakże wspaniałym człowiekiem jest Usayd ibn Hudayr! Jakże wspaniałym człowiekiem jest Thâbit ibn Qays ibn Szimâs! Jakże wspaniałym człowiekiem jest Mu`âdh ibn Dżabal! Jakże wspaniałym człowiekiem jest Mu`âdh ibn `Amr al-Dżamûh!" (Sahih, przekazał at-Tirmidhî, nr. 4064)

a odnośnie hadisu: "ja jestem miastem wiedzy a ali jego bramą" imam tirmidhi powiedział gharib i munkar (al-dżami, 3723)

a odnośnie dzieci aliego radi allaahu anhu, takie miały imiona:

1. Muhammad ibn al-Hanafia
2. Muhammad al-Asghar
3. Muhammad il-Awsat

4. Abbas “abul-fazil”
5. Abbas al-Asghar

6. Jafar al-Akbar
7. Jafar al-Assghar

8. Abdullah il-Asghar
9. Abdullah il-Akbar
10. Abdullah “Abi Ali”

11. Uthman al-Asghar
12. Uthman al-Akbar

13. Umar al-Akbar
14. Umar al-Asghar.

15. Abu Bakr ibn Ali

16. Al-Hasan
17. Al-Hussain
18. Awn
szyici mogą sprawdzić we własnych źródłach Kitab al-Irshad.

i niby ali nienawidził abu bakr, umar i uthman???

was salaamu alaykum wa rahmatullaah


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kłamca I Oszust Abu Anas dnia Czw 18:41, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Szi'at Ali - شيعة علي Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 15 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin