Forum Islam W Praktyce Strona Główna Islam W Praktyce
Prywatne Forum Muzułmańskie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witam
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Prorok nasz Mohammed SallAlllahu alejhi ła as-salaam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
umm Sumaja
Stały Bywalec
Stały Bywalec



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 12:19, 29 Cze 2010    Temat postu:

abu anas napisał:
@umm sumayya: jeśli znasz angielski polecam fath-ul-majid (autorstwa Imâm ´Abdur-Rahmân bin Hasan Âl ash-Shaykh [salafi hanbali])


nie znam :(
dzazak Allahu hairum za material


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sejfudin Halarewicz
Moderator
Moderator



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 899
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STOLYCA :( / Hamilton
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 3:12, 03 Sie 2010    Temat postu:

abu anas napisał:
Odnośnie przeklinania konkretnej osoby, Imam Ibn Muflih (hanbali) podaje w al-Adâb al-Shar’iyyah, 1/214, 303:
Cytat:
Dozwolone jest przeklinanie (l'an) tych osób, co do których istnieją objawione teksty że osoby te są przeklęte (np. Abu Lahab, Faraon, Abu Dżahl), ale nie grzeszy ten który ich nie przeklina.

Przeklinanie konkretnego niewiernego, lub grzesznika który nie został wymieniony po imieniu, ale istnieją teksty które rzucają przekleństwo na osoby takie jak alkoholików, tych którzy składają ofiary w imię kogo innego niż Allaha, tych którzy przeklinają swych rodziców, tych którzy wprowadzają innowacje w religii itd.

Uczeni mają w tej kwestii trzy różne opinie:

1.Nie jest to nigdy dozwolone
2.Dozwolone jest przeklinanie niewiernego, ale zakazane jest przeklinanie grzesznika który jest muzułmaninem
3.Zawsze jest dozwolone

Wśród dowodów które uczeni podają, tłumacząc że przeklinanie konkretnej osoby jest zakazane jest następujący:

Imam Buchari przekazał od ‘Abd-Allah ibn ‘Umar, że Prorok sall allahu alayhi wa sallâm wznosząc głowę z ruku w ostatniej rakah podczas Fadżr powiedział: “Allâh, przeklnij tego i tego, tego i tego...,” po tym powiedział, “Sami’a Allâhu li man hamdih, Rabbana wa laka’l-hamd.” następnie Allâh objawił (tłumaczenie znaczenia):

{Ty nie masz nic do czynienia w tej sprawie, czy On się zwróci ku nim, czy On ich ukarze. Oni przecież są niesprawiedliwi!} (Surah âl ‘Imrân, 3:128)


Jasne jest zatem, że werdykt w tej sprawie jest podobny do osądzenia niewiarny konkretnej osoby (co zostało objaśnione wcześniej).

NIEKTÓRZY uczeni zezwalają na przeklinanie poszczególnych KUFFAR, ale zakazują przeklinania grzesznego muzułmanina.

Tak więc prośba do moderatora, aby powiedział na jakiej podstawie mówi to co mówi o Yazidzie


Pan wahabita jak zwykle skłamał (bynajmniej nie pierwszy raz), wykorzystywanie stanu mojego zdrowia do spamowania forum kłamstwami (które co do literki zostaną usunięte przed Ramadanem inszaAllah) nie przejdzie. Ale przejdźmy do meritum sprawy, a więc...

1) Jak to to zostało celnie zauważone nie powiedziałem że Jazid ibn Muałja (oby się smażył wiecznie w piekle) jest w piekle ale oby się smażył wiecznie w piekle (InszaAllah).

2) Pan wahabita mówi NIEPRAWDE że jest to niby zabronione, chyba że nie ma podstawowej wiedzy o Islamie (w co osobiście nie wierzę) a w takiej sytuacji nie powinie n wogóle zabierać głosu. Ale przejdźmy do meritum sprawy...

Są to tylko niektóre opinie uczonych Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamaah, są ich SETKI ale czasu na tłumaczenia mi brak:


"Na podstawie tradycji mamy informację że Jazid kochał nałogi tego świata, pił, trzymał towarzystwo chłopców bez zarostu, grał na bębnach, trzymał psy, nie mijał dzień żeby nie był w stanie upojenia."
Ibn Kathir, Al-Bidajah

"Muslim otrzymał rozkaz plądrowania Medyny przez trzy dni. Jazid popełnił ciężki grzech. Sahabih i ich dzieci mordowano otwarcie, inne obrzydliwe czyny były również popełniane. Już wspominaliśmy że z jego polecenia ibn Zijad zabił wnuka Proroka (sasł) Husseina (rAa) i jego towarzyszy. Przez te trzy dni w Medynie, z trudem przychodzi wymienienie czynów jakie były popełniane. Poprzez ten czyn Jazid chciał zabezpieczyć swoją władzę, tak jak Allah (SŁT) przetrącił kark każdego Faraona, Tak prawdziwy Król (SŁT) przetrącił kark Jazida."
Ibn Kathir, Al-Bidajah

"Prorok (sałs) powiedział że ktokolwiek popełnił niesprawiedliwość wobec mieszkańców Medyny, na takiego człowieka spada przekleństwo Allaha (SŁT), Jego Aniołów i wszystkich ludzi."
Ibn Kathir, Al-Bidajah

Munzir bin Zabir przekazał: "Zaprawdę Jazid wynagrodził mnie 100,000 dirhamów ale to nie powstrzyma mnie od podkreślania jego stanu, Na Allaha (SŁT) on jest pijakiem..."
Ibn Athir, Tarik Al-Kamil

Narrator przekazał: "Na Allaha (SŁT), Jazid pije alkohol i porzuca Modlitwę."
Ibn Athir, Tarik Al-Kamil

Zijad Hurszi przekazał: "Jazid dał mi alkohol do picia, nigdy wcześniej nie piłem takiego alkoholu i spytałem skąd otrzymał do niego składniki." Jazid odpowiedział: "Jest zrobiony ze słodkich granatów, miodu z Isfahanu, cukri z Hałaz i winogron z Burdah... Jazid oddawał się piciu alkoholu i brał udział w czynach które były w przeciwieństwie do nakazów Allaha (SŁT)."
Ad-Dhahabi, Sijar Alam Al-Nubala

"Jazid wyznaczył swojego kuzyna Uthmana ibn Mohammeda ibn Abu Sufjana jako Gubernatora Medyny. On wysłał delagację do Jazida z darami żeby mogli mu złożyć bajat. Po powrocie powiedzieli: "Powróciliśmy odwiedziwszy człowieka który nie ma religii, on pije, gra na instrumentach, trzyma towarzystwo śpiewaczek i psów, oświadczamy że zerwaliśmy nasz bajat wobec niego. Abdullah ibn Abu Umro ibn Hafs Mukhzumi przekazał: "Jazid dał mi dary. Ale prawda jest taka że ten człowiek jest wrogiem Allaha (SŁT) i pijakiem. Zdejmę go z siebie w taki sam sposób w jaki zdejmuję (z mojej głowy) turban..."
Ibn Dżałzi, Łafa Al-Łafa

"Jedna grupa uznała Jazida za kafira, inna orzekł że był Muzułmaninem ale fasikhiem (grzesznikiem), fadżirem (rozpustnikiem) i pijakiem. Jest zgodność co do jego fiskhu (grzechów). Część Ulemów orzekła że można go przeklinać imiennie, w tym między innymi Ibn Dżauzi i Ahmad (ibn Hanbal). Jedna grupa uczonych takich jak ibn Dżauzi uważają Jazida za kafira, inni mówią że nie był kafirem ale to jest raczej kwestia powodująca różnice opinii.
Większość Ahl Ul-Sunnah jest zgodna że był fasikhiem (grzesznikiem), fadżirem (rozpustnikiem) i pijakiem. Łakidi utrwalił przekaz: "Zaprawdę stawialiśmy opór Jazidowi bojąc się że Allah (SŁT) zesłałby na nas deszcz kamieni, Jazid uważał nikah (małżeństwo) z matkami i siostrami za dozwolone i pił alkohol."
Ad-Dhahabi przakazał że kiedy Abudullah ibn Kuzai wrócił z Damaszku oświadczył że: "Jazid popełnia zinę ze swoją matką, siostrą i córkami. Lepiej zacznijmy ruch przeciw Jazidowi inaczej na głowę może nam spaść deszcz kamieni."
To jest jeden z powodów dla których Ibn Hadżar Al-Makki nazywa Jazida jednym z najbardziej rozpustnych ludzi w historii."

Ibn Hadżr, Sałaikh Al-Muhrika

"Imam Hussein (rAa) nie dał bajatu Jazidowi bo był on pijakiem, fasikhiem (grzesznikiem) i dhaalimem (tyranem, prześladowcą)."[i]
Shah Abdul Aziz, Sirusz Szahadhathajn

[i]"Okres rządów Jazida jest widziany jako okres fiskhu i rozpusty, i wina należy tutaj do Muałji który powinien był go kontrolować."

Ibn Khaldun

"Jazid grał na tamburynie, pił alkohol i wychowywał niedźwiedzie."
Tarikh Abul Fida

"Jazid miał w zwyczaju polować z gepardami, grać w szachy i pić alkohol."
Hajaat Al-Hajłaan

"Ludzie Medyny zerwali swój bajat wobec Jazida ze względu na jego złe uczynki, miał on w zwyczaju pić alkohol."
Tarikh Khamis

"Jazid uważał picie alkholu za Halaal, i recytował te sfory: "jeśli Wiara Ahmada czyni alkhol haraam..." "
Kuadi Thanaullah, Tefsir Al-Mazhari

"Niektórzy mówią: "Czemu powinniśmy omawiać takie lub takie rzeczy skoro on (Jazid) był królem i on (Hussein) był także królem." - ten który składa takie oświadczenia (odmawia zabrania stanowiska w sprawie Jazida i Husseina (rAa) jest przeklęty, jest Khadżyrytą, jest Nasibim i zmierza ku piekłu. Spór jest jedynie wokół tego czy on (Jazid) był kafirem. Madhab Abu Hanify uważa że był fasikhiem (grzesznikiem) i fadżirem (rozpustnikiem), ani nie był kafirem ani nie był Muzułmaninem."
Mohammed Madżid Ali Szakir, Badh Szariat

"Armia Jazida wysłana do Medyny składała się z 60000 jeźdźców i 15000 piechurów. Przez trzy dni przelewali krew swobodnie, 1000 kobiet zostało zgwałconych i 700 spośród Kuarejsz i Ansarów było zamordowanych. Dziesięć tysięcy kobiet i dzieci sprzedano w niewolę. Muslim bin Ukba zmusił ludzi do dawania bajatu Jazidowi w taki sposób że ludzi zniewalano i Jazid mógł ich sprzedawać jak tylko zechciał, nikt spośród Sahabih (którzy byli z Prorokiem (sałs)) pod Hudajbijah nie został oszczędzony. Wszyscy (żyjący) Sahabi spod Badr byli zabici w tej bitwie."
Mohammed Zakaria, Au Khanar Al-Masalik

"Kiedy głowa Husseina (rAa), wnuka Proroka (sałs), została pokazana Jazidowi on wyrecytował kilka wersetów kafira Zubajriego:
"Banu Haszim wystawiło przedstawienie o Królestwo nie było wieści z nieba ani nie było objawienia." "

Takhdira, Makuathil, Szazarath Al-Dhabah i At-Tabari (w wersji Arabskiej)

"Jazid nieczysty negował Proroctwo Wysłannika Allaha (sałs). Traktowanie jakiemu poddał ludność Mekki, Medyny i rodzinę Proroka (sałs) dowodzi że był kafirem."
Imam Alusi, Tefsir Ruh Al-Maani

"Po zamordowaniu Husseina, Jazid powiedział: "Pomściłem zabicie moich krewnych pod Badr poprzez zabicie rodziny Proroka (sałs)."
Al-Kari, Szarh Fikh Akbar

"Na rozkaz Jazida haniebni ludzie z Syrii i Iraku zabili Imama Husseina (rAa)."
Szah Abdul Aziz, Taufa

"Jazid napisał list do Łalida gubernatora Medyny w którym powiedział: "Zmuś Husseina (rAa) do złożenia bajatu. Jeśli odmówi zetnij mu głowę i przyślij ją mi."
Makuathil Hussein

"Ibn Zijad napisał do Husseina (rAa): "Otrzymałem informację że przybyłeś do Karbali i Jazid mi powiedział żebym ciebie nie zabijał pod warunkiem że uznasz jego władzę i moją."
Mutaalib As-Saul

"Kiedy Jazid napisał do ibn Zijada nakazując mu walczyć z ibn Zubairem (rAa), on rzekł: "Nie mogę posłuchać tego fasikha (grzesznika). Z jego rozkazu zabiłem wnuka Proroka (sałs), teraz nie zaatakuję Kaabby."
Ibn Kathir, Al-Bidajah

"Ibn Abbas (rAa) odpowiedział na list Jazida stwierdzając: "Ty zabiłeś Husseina ibn Alego (rAa) jak również młodzież z rodu Abdula Muttaliba, którzy byli latarniami przewodnictwa."
Ibn Athir, Tarik Al-Kamil

"Ibn Umar (rAa) napisał do Jazida: "Czyż twoje serce jeszcze nie poczerniało? Zamordowałeś rodzinę Proroka (sałs)."
Makuathil Hussein

"Jest rzadkością to że niektórzy mówią że Jazid nie zabił Husseina gdy to on polecił ibn Zijadowi wykonanie zabójstwa."
Szah Abdul Hakk, Asziath Al-Lamaath

"Ibn Asakir, pisząc o Jazidzie stwierdza że gdy głowa Husseina (rAa) została przyniesiona Jazidowi, on zarecytował kilka strof kafira ibn Zubajriego: "Chciałbym by moim przodkowie spod Badr byli to by ujrzeć ściętą głowę zbuntowanego rodu (rodu Proroka (sałs), banu Haszim)."
Ibn Kathir, Al-Bidajah

"Na podstawie autorytetu towarzysza Unsa bin Haritha: "Słyszałem jak Prorok (sałs) mówił: "Zaprawdę mój syn (Hussein (rAa)) będzie zabity w ziemi zwanej Karbalą, ktokolwiek spośród was będzie żyw w tym czasie musi wyruszyć mu na pomoc."
Imam Dżalalaudin Sujuti, Khasais Al-Kubra

Po zamordowaniu Husseina (rAa), Jazid powiedział: "Pomściłem zabicie moich pogańskich krewnych pod Badr poprzez zamordowanie rodziny Proroka (sałs)."
Al-Kari, Szarh Fikh Akbar

Fatły uczonych:

Al-Bagdadi:
"Jazid zaprzeczył Proroctwu Mohammeda, przeklinanie go to czyn ibady."
"Niegodziwy Jazid nie zaświadczył Proroctwa Hadrat Mohammeda (rAa). Również dokonał zbrodni na mieszkańcach Mekki, Medyny i rodziny Proroka (sałs). Oddawał się tym czynnościom zarówno za ich życia jak po ich śmierci. Te czyny so udowodnione ponad jakąkolwiek wątpliwość do tego stopnia że gdyby umieścił w swoich dłoniach Koran on by zaświadczył jego kufr. Fakty że był fasikhiem (grzesznikiem) i fadżirem (tyranem/oprawcą) nie zostały niezauważone przez Ulemów Islamu, ale członkowie Salafu nie mieli wyboru po za milczeniem bo żyli w stanie zagrożenia."

Al-Bagdadi, Tefsir Ruh Al-Maani - Fragment Tefsiru Sury Mohammed

Kuadhi Abu Jaala oraz Abu Hussein:
"Jest dopuszczalnym przeklinanie Jazida. Ibn Kathir w Al-Bidajah stwierdził że: "...ktokolwiek popełnił niesprawiedliwość wobec mieszkańców Medyny, na takiego człowieka spada przekleństwo Allaha (SŁT), Jego Aniołów i wszystkich ludzi." - i niektórzy Ulemowie uznali za dopuszczalne przeklinanie Jazida. Między innymi Ahmad ibn Hanbal, Allamah Hilali, Abu Bakr Abdul Aziz, Kuadhi Abu Jaala i jeko syn Kuadhi Abu Hussein. Ibn Dżauzi napisał książkę uznającą za dopuszczalne przelinanie Jazida."

As-Sujuti osbiście przeklinał Jazida
"Dhikr Szahadat Hussein: "Niechaj przekleństwo Allaha (SŁT) będzie na zabójcach Husseina (rAa) i na ibn Zijadzie."

Kuadhi Thanaullah Pani Pathi:
"Jest dopuszczalnym przeklinanie kafira Jazida."
"W Tefsirze Mazhari możemy przeczytać: w komentarzu do Ajatu 28 Sury Ibrahim co następuje: "Banu Umajja na początku byli kafirami, potem niektórzy z nich oświadczyli się jako Muzułmanie. Potem Jazid został kafirem. Banu Umajja zachowali uraz do rodziny Proroka (sałs) i zabili Husseina w okrutny sposó. Kafir Jazid popełniał kufr wobec Wiary Mohammeda (sałs) udowodnionym poprzez to że w momencie śmierci Husseina (rAa) wyraźnie zaznaczył pomszczenie swoich pogańskich przodków zabitych pod Bard. Działał przeciwko rodzinie Proroka (sałs), przeciwko banu Haszim i w stanie upojenia alkoholowego wychwalał banu Umajja i przeklinał banu Haszim z minbaru."


Allahmah Alusi:
"Pośród Szafich jesteśmy zgodni że jest dopuszczalnym przeklinanie Jazida."
Nasija Nabras

"Zapytany o przeklinanie Jazida bin Muałji, Szejch Ul Islam Abdul Hasan Al-Kija Hirasi As-Szafi odparł: "Są dwie opinie u imama Ahmada (rAa) i jedna pośrenia i druga bezpośrednia: że powinniśmy go przeklinać Jazida po imieniu, i są również dwie opinie imama Malika (rAa) i jedna pośrenia i druga bezpośrednia: że powinniśmy przeklinać Jazida, i są również dwie opinie imama Abu Hanify (rAa) i jedna pośrenia i druga bezpośrednia: że powninniśmy przeklinać Jazida po imieniu i jest tylko jedna opinia u nas Szafich że powinniśmy przeklinać Jazida po imieniu, on powinien być przeklinany..."
Ibn Khallikan, Al-Ridżaal, kitab: Łafjaat Al-Aajaan


Zaznaczam że to tylko NIEKTORE cytaty, materiałów jest ZNACZNIE (kilkaset tylko wśród uczonych Sunnickich) więcej. Ogólna opinia wśród uczonych Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamaah jest jasna: przeklinanie Jazida ibn Muałji (oby się smażył wiecznie w piekle) jest nie tylko dozwolone ale ZALECANE i stanowi akt IBADY (CZCI).

Opinia we wszystkich trzech gałęziach Islamu: Sunnickiej, Szyickiej i Ibadyckiej jest jednogłośna: przeklinanie Jazida ibn Muałji (oby się smażył wiecznie w piekle) jest DOZWOLONE a według większości ZALECANE!!! Począwszy od korzeni Islamu!!! Ba, po Arabsku używa się słowa "Lanati" = "Niech go Bóg przeklnie." (jeżeli źle przetłumaczyłem proszę poprawić).

Teraz podkreślam niniejsze forum jest forum Muzułmańskim a w Islamie przeklinanie Jazida ibn Muałji (oby się smażył wiecznie w piekle) jest nie tylko DOZWOLONE ale i ZALECANE. Jeżeli ktokolwiek piśnie jeszcze słowem w jego obronie otrzyma bana, już nikt obecnie nie może powiedzieć że nie wiedział kto to i co zrobił i co o nim mówią Ulemowie zarówno Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamaah jak i Sziat Ali jak i Ibadi... podkreślam jedno słowo w obronie Jazida ibn Muałji (oby się smażył wiecznie w piekle) czy stwierdzeniu że nie powinno się go przeklinać = BAN i USUNIECIE WSZYSTKICH postów.

Są granice, bronienie mordercy wnuka i prawnuków Proroka (sałs), mordercy i ciemiężyciela ludności Medyny i Mekki, mordercy Sahabih z którego rozkazu uszkodzono Kabbę miejsca tu już NIGDY więcej NIE BEDZIE miało. Wytłumaczyłem dlaczego i więcej już tłumaczyć nie będę.

Oby Jazid bin Muałja smażył się wiecznie w piekle, niechaj każda popełniona zbrodnia pali go w nieskończoność oby w dniu kijamah nie zaznał jakiejkolwiek litości, oby Allah (SŁT) go przeklął na zawsze. Amin.

Ma as salaamah ła rahmatullahi ła barakatuhu bracia i siostry!


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Sejfudin Halarewicz dnia Wto 3:50, 03 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Prorok nasz Mohammed SallAlllahu alejhi ła as-salaam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strona 8 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin