Forum Islam W Praktyce Strona Główna Islam W Praktyce
Prywatne Forum Muzułmańskie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zabójca stu dusz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Opowiadania - الروايات
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARI
Uzależniony Forumowicz
Uzależniony Forumowicz



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 9:45, 11 Cze 2009    Temat postu: Zabójca stu dusz

Dawno temu żył pewien mezczyna, ktory zabił 99 ludzi ale w końcu postanowił powrocic na drogę uczciwości. Chodzil i wypytywał ludzi o człowieka, który jest bardzo bogobojny i wie bardzo duzo o swojej religii. Wskazano mu duchownego. Mężczyzna opowiedzial mu swoja historię i zapytał w jaki sposob moze uzyskac przebaczenie za swoje uczynki. Duchowny odpowiedział, że w zaden sposob nie moze uzyskac przebaczenia. Mezczyzna zdenerwowal sie i zabil duchownego - było to jego setne zabojstwo. I ponownie szukal czlowieka, ktory zna swoja religie najlepeiej na swiecie i jest najbardziej bogobojny. Gdy w koncu znalazl, opowiedzial mu swoja historie i zapytal go czy moze uzyskac przebaczenie za popelnione czyny. Mędzrec powiedzial, ze tak. Jednak wczesniej kazal mu pojechac do takiej ziemi, gdzie czczą Allaha i zakazal powrotu w rodzinne strony, gdzie ludzie są źli i nie wierzą w Allaha. Mężczyzna rozpoczął podróż tak jak mu nakazał mędrzec ale w trakcie podróży zmarł.
Aniołowie Miłosierdzia i Aniołowie Kary kłocili się ze soba o duszę zmarłego mężczyzny.
Spor rozsadzil inny Anoł, ktory kazal zmierzyc odleglosc - jaka mezczyzna juz przebył i jaka mu została do przebycia.
Jeżeli jest blizęj miejsca, do ktorego zmierzał, to będzie należał do Aniołów Przebaczenia.
Po zmierzeniu odleglosci okazalo się, że był on blizej ziemi gdzie ludzie czczą Allaha i Aniołowie Przebaczenia odebrały jego duszę by wszedł do Raju.

p.s.Jest to moim zdaniem bardziej dla dzieci, no ale ćóż....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aynur
Gość






PostWysłany: Czw 10:22, 11 Cze 2009    Temat postu:

Nie tylko dla dzieci, tu jest opisana sprawa naszych intencji, ktore sa wazne przy obliczaniu skutkow.
Powrót do góry
zda
Uzależniony Forumowicz
Uzależniony Forumowicz



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dublin/Lublin
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 12:08, 11 Cze 2009
PRZENIESIONY
Pią 22:35, 12 Cze 2009    Temat postu:

zaraz zaraz, a ja znam ta historie z innym zakonczeniem: po smierci tego czlowieka aniolowie zmierzyli droge i okazalo sie, ze znajduje sie on dokladnie w polowie drogi. Wtedy Allah podjal decyzje, zeby jednak zabrac go do Raju (Aynur Very Happy ). A moral byl taki, ze zawsze dostaje sie nagrode za dobre intecje i Bog przebacza wszystkim, ktorzy o przebaczenie prosza.
Moze jest i trzecie zakonczenie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aynur
Gość






PostWysłany: Pią 22:36, 12 Cze 2009    Temat postu:

Zda, Twoja wersja powinna byc prawidlowa, tez tak czytalam w ksiazce.
Powrót do góry
Hanif
Wygadany
Wygadany



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 5:11, 28 Cze 2009    Temat postu:

Chyba nie tylko dla dzieci, ale i dorośli znajdą w tej przypowieści wiele lekcji.

Po pierwsze jest to hadis i to w dodatku w Muslimie i Bucharim - w dwóch najbardiej wiarygodnych księgach hadisów.

Po drugie jest w nim lekcja o tym skąd należy brać wiedzę. Człowiek, który zabił 99 ludzi szukał kogoś, kto posiadać będzie dużą wiedzę. Został jednak skierowany nie do uczonego, lecz ascety (duchownego, mnicha - mniejsza z tym), kogoś, kto zajmuje się jedynie praktykami religijnymi i nie jest wykształcony. Co gorsza asceta ten wypowiedział się na temat, na który nie miał w ogóle wiedzy (lekcja nr.3): powiedział, że Allah mu nie wybaczy - co jest wielkim błędem. Allah jest Tawwab, Ghafur i wybacza wszystkie grzechy. Kara więc za wypowiadanie się o czymś o czym się nie wie przyszła szybko.

Po trzecie, mówiąc, że Allah mu nie wybaczy, prawdopodobnie popełnił coś gorszego niż sam zabójca 99 ludzi. Zaprzeczył Boskiemu Miłosierdziu i Przebaczeniu - jednemu z atrybutów Allaha, co wykluczyć może kogoś z samej wiary.

Po czwarte, znaczenie dobrego towarzystwa. Kiedy już zabójca został skierowany do uczonego (mędrca - czyli kogoś kto wiedzę ma), powiedział on mu, że nie tylko ma szanse na wybaczenie, ale poradził mu żeby udał się do miejsca gdzie żyją dobrzy ludzie i oddalił się stamtąd, gdzie żyją źli. Nie tylko jest więc ważne chcieć się poprawić, ale i być w dobrym towarzystwie, bo to z kim przebywamy ma wielki wpływ na to jacy sami jesteśmy. Chcesz być dobry - bądź z dobrymi ludźmi.

Po piąte, anioł, który przybył by rozstrzygnąć spór między dwoma aniołami spierającymi się o dusze zabójcy, pojawił się w postaci człowieka (nie ma tego w wersji, jaką Mari przytacza, ale jest w hadisie). Dlaczego? Bo "stworzyliśmy człowieka w najpiękniejszej postaci" (sura Tin). A więc lekcja przypominająca o honorze, jakim został obdarzony człowiek.

Po szóste, lekcja o miłosierdziu Allaha. Człowiek ten nie dotarł do miejsca, lecz zmarł w drodze. Mimo wszystko Allah wybaczył mu za jego intencję. W jednej wersji był on o łokieć bliżej bogobojnych ludzi. Wg innej Allah nakazał zbliżyć się ziemi, do którego zmierzał, a ziemi, którą opuścił, oddalić się.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hanif
Wygadany
Wygadany



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 5:32, 28 Cze 2009    Temat postu:

I jeszcze jedna lekcja: wytrwałośc w swym postanowieniu poprawy. Człowiek otrzymał negatywną odpowiedź od ascety, jednak nie zrezygnował. Szukał dalej wybaczenia i poprawy. Ważne jest więc, aby nie rezygnować przy pierwszym potknięciu. Droga do zmiany może być ciężka i trudna, i może być na niej wiele potknięć, ważne jest jednak, aby trwać silnie na niej i nie rezygnować zbyt szybko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aynur
Gość






PostWysłany: Nie 12:21, 28 Cze 2009    Temat postu:

Dwa hadisy, nas interesuje ten drugi ale nie wiem jak to sie stalo, ze skopiowalam oba, takze przetlumacze tez oba, wszystko ma jakis swoj sens.

1.
Resul sav. powiedzial:
"Nie stawiajacy siebie ani nikogo/niczego ponad Allahu teala maja szanse na wybaczenie grzechow. Allahu teala jak bedzie chcial wybaczy komu bedzie chcial i ukarze kogo bedzie chcial".Potem:"Allahu teala stawiajacym siebie lub cos/kogos ponad Niego nigdy nie wybaczy. Kazdemu innemu wybaczy temu co bedzie sam chcial. Stawiajacy siebie/cos/kogos ponad Niego robia wielki grzech i potwarz/oszczerstwo"

PS.
Stawiajacy siebie ponad Allahu teala (szirk) jest tu ujete jako do ludzi, ktorzy sami sobie wymyslaja islam i kryteria pojscia do raju, oceniaja innych, i sami decyduja komu Allahu teala niby wybaczy a komu nie.
Jezeli ktos nie robil podobnych spraw i nie szukal ratunku w pomnikach oraz nie bral innych ludzi za Bogow ma szanse na wybaczenie ale to tez jak Allahu teala bedzie tego chcial.


Cytat:
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
“Allah’a ortak koşmadan ölen her nefse Allah’ın mağfireti söz konusudur. Dilerse onu affeder dilerse azap eder.” Sonra: “Allah kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bundan başkasını dilediğine bağışlar. Allah’a ortak koşan kimse büyük bir günah ile iftira etmiş olur.”
(İbn-i Ebi Hatim)



2.
(dopisze zaraz inszallah)
Cytat:
Ebu Said el-Hudri (r.a)’dan Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Sizden önceki kavimlerden bir adam 99 kişiyi öldürdü. Sonra yeryüzündeki en alim kişinin nerede olduğunu sordu. Ona bir rahip gösterildi. Rahibin yanına gelerek 99 kişiyi öldürdüğünü ve tevbesinin kabul olup olmayacağını sordu. Rahip: “Hayır” dedi. Bunun üzerine adam rahibi de öldürdü. Böylece 100 kişi öldürmüş oldu. Sonra yine yeryüzündeki en alim kişinin kim olduğunu sordu. Bir alimi gösterdiler. Onun yanına gelerek 100 kişiyi öldürdüğünü ve tevbesinin kabul olup olmayacağını sordu. Alim: “Evet kim tevbene engel olabilir ki? Falan yere git. Orada Allah’a ibadet eden kişiler bulacaksın. Onlarla beraber Allah’a ibadet et. Sakın kendi vatanına tekrar dönme. Çünkü orası iyi bir yer değildir. Adam alimin gösterdiği yere doğru gitti. Fakat yolun ortasında öldü. Rahmet ve azab melekleri onun hakkında ihtilafa düştüler. Rahmet melekleri: “Bu adam ihlaslı bir şekilde tevbe etmeye geliyordu.” Azab melekleri ise: “Hayatında hiçbir hayır işlememiştir” dediler. Onların ihtilafını çözmek için Allah (c.c) insan şeklinde bir melek gönderdi. Aralarında hüküm vermek için onu hakem tayin ettiler. Hakem şöyle dedi: “Öldüğü yer ile geldiği yer arasını ve öldüğü yer ile gideceği yer arasını ölçün. Hangisine daha yakınsa oraya tabidir. Mesafeyi ölçtüklerinde gideceği yere daha yakın olduğu anlaşılınca rahmet melekleri hemen onu kaptılar.” (Buhari Müslim)


Ostatnio zmieniony przez Aynur dnia Nie 13:10, 28 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Hanif
Wygadany
Wygadany



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:47, 28 Cze 2009    Temat postu:

Chyba lepiej przetłumaczyć "ortak koşmak" jako "dodawać wspólników" niż stawiać siebię (ponad Allaha). Tak też tłumaczy się słowo szirk. Allah więc wybacza wszystko oprócz szirku. Oczywiście jeśli ktoś za życia wyrazi skruchę za szirk i się od niego odwróci, to będzie mu wybaczone. Tutaj mowa o zakresie łaski Allaha po śmierci człowieka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aynur
Gość






PostWysłany: Nie 13:05, 28 Cze 2009    Temat postu:

Hanif napisał:
Chyba lepiej przetłumaczyć "ortak koşmak" jako "dodawać wspólników" niż stawiać siebię (ponad Allaha). Tak też tłumaczy się słowo szirk. Allah więc wybacza wszystko oprócz szirku. Oczywiście jeśli ktoś za życia wyrazi skruchę za szirk i się od niego odwróci, to będzie mu wybaczone. Tutaj mowa o zakresie łaski Allaha po śmierci człowieka.

Tez tak myslalam ale to jest tylko polowa znaczenia a zapomina sie o tym, gdzie sie samemu za Allahu teala probuje decydowac a to jest przeciez to samo.

PS.
Poprawilam, z tym, ze dodalam tez to "siebie" bo wielu dzisiejszych muzulmanow wie szirk jako nie stawianie kogos/czegos ponad Allahu teala a zapominaja o sobie samym.


Ostatnio zmieniony przez Aynur dnia Nie 13:15, 28 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Raszid
Uzależniony Forumowicz
Uzależniony Forumowicz



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 844
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:22, 28 Cze 2009    Temat postu:

Wielu też myśli, że nawet gdy wyrażą skruchę, Allah (Subhanahu wa Teala) nie wybaczy im shirku. W sumie, też tak myślałem ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Opowiadania - الروايات Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin