Forum Islam W Praktyce Strona Główna Islam W Praktyce
Prywatne Forum Muzułmańskie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

niqab wg szkol prawnych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamah - أهل السنة والجماعة
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sejfudin Halarewicz
Moderator
Moderator



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 899
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STOLYCA :( / Hamilton
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:57, 17 Cze 2010    Temat postu:

abu anas napisał:
a jeśli ibn baz powołuje się na ibn qudamah (al-maqdisi), to gdzie przeniesiesz? a ibn-ul-dżauwzi gdzie przeniesziesz? a barbahari? a ibn abi dunyah? a ibn ul athir? a auzai? a abu hasan al-ashari, a ibn radżab, ibn abi da'ud, abu bakr al-adżurri, ibn abdil-hadi al maqdisi, musa al-hadż'dżaui....

ciekaw jestem gdzie ich umieścisz


Przeniosę do działu As-Salaf bo inaczej od Sunnitów interpretują, Sunnickich uczonych. Dodajmy do tego że wydawnictwa Saudyjskie (i subsydiowane przez nich wydawnictwa w Egipcie, Libanie czy Pakistanie), przy druku wielu prac niejednorotnie pomijały całe rozdziały które nie były zgodne z doktryną rodu Saudów. Wielu dzieł wogóle nie drukują (np. to co mówi imam Ad-Dhahabi i inni o ibn Tajmijah).
Zresztą uczeni Szyiccy też się powołują czasami na Sunnickich uczonych a przecież nikt ich opinii w dziale Sunnickim nie umieszcza, prawda?


abu anas napisał:
a to jak sobie radzę z jakim językiem, jaki to ma związek z powyższym?


To że po angielsku co do bin Baza i pozostałych... Poczytaj sobie co my Sunnici o nich myślimy: [link widoczny dla zalogowanych]


Ma as salaamah ła rahmatullahi ła barakatuhu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rania
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Pon 12:32, 21 Cze 2010    Temat postu:

Cytat:
jak np. ibn Tajmijah czy Mohammed ibn Abdul Łahab, prace pierwszego NIE SA pracami Sunnickimi ich posiadanie i czytanie jest w Sunniźmie ZABRONIONE i sam za nie mające jakiegokolwiek[/b] związku z Sunnizmem i Islamem prace zrobił taubę

z czego zrobil ta taube?...Ibn Tajmijah zmarl w wiezieniu w Damaszku...czyzby byl zagrozeniem dla wspolczesnych mu rzadzacych?

ZABRONIONE...ciekawe dlaczego?
moze brat szerzej...jesli cos jest zabronione to znaczy ze niebezpieczne,tylko z jakiego powodu?
Prorok Mohamed salalahu aleihi la selem ...tez byl niebezpieczny nie tylko dla Koureiszytow


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sejfudin Halarewicz
Moderator
Moderator



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 899
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STOLYCA :( / Hamilton
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:14, 21 Cze 2010    Temat postu:

rania napisał:
Cytat:
jak np. ibn Tajmijah czy Mohammed ibn Abdul Łahab, prace pierwszego NIE SA pracami Sunnickimi ich posiadanie i czytanie jest w Sunniźmie ZABRONIONE i sam za nie mające jakiegokolwiek[/b] związku z Sunnizmem i Islamem prace zrobił taubę

z czego zrobil ta taube?...Ibn Tajmijah zmarl w wiezieniu w Damaszku...czyzby byl zagrozeniem dla wspolczesnych mu rzadzacych?


Ibn Tajmijah siedział w więzieniu wiele razy, bynajmniej nie na polecenie rządzących ale na wniosek współczesnych sobie ulemów (w tym wielu swoich byłych uczniów). Przyczyna? Głoszenie poglądów sprzeczny z poglądami Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamaah i poglądów sprzecznych z Islamem (ze Szlachetnym Koranem i z Sunną Proroka (sałs)). Najważniejszym był antropomorfizm czyli przypisywanie cech ludzkich Allahowi (SŁT), wielokrotnie spędzał czas w więzieniu za to aż kilka lat przed śmiercią zrobi za to taubę (i jest to historyczny fakt, szczegółowe materiały źródłowe znajdziesz tu [link widoczny dla zalogowanych] ). Jednym z najsłynniejszych uczonych tamtych czasów którzy cały życie występował przeciwko ibn Tajmijah był szejch ul Islam Szams Udin Ad-Dhahabi (były uczeć). O ile obecnie chętnie są publikowane prace imama Ad-Dhahabiego, o tyle są z nich usuwane całe rodziały gdzie pisze o fitnie ibn Tajmijego a wiele prac ściśle związanych z tematem nie publikuje się wcałe.


rania napisał:
ZABRONIONE...ciekawe dlaczego?


Bo zawierają informacje sprzeczne z Islamem według ulemów wszystkich 4 madhabów Sunnickich, według ulemów wszystkich 4 madhabów Szyickich i według ulemów Ibadyckich.


rania napisał:
moze brat szerzej...jesli cos jest zabronione to znaczy ze niebezpieczne,tylko z jakiego powodu?


Bo uczy kufru nie Islamu, od momentu kiedy ibn Tajmijah rozpoczął swoją dewiację aż do momentu kiedy młodzi Turcy obalili Kalifa Islamu Sułtana Abdula Hamida II, posiadanie i czytanie prac ibn Tajmijah było dozwolone tylko i wyłącznie ulemom (wolno było przyjmować jedynie te z jego poglądów które były zgodne z Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamaah i pozostałe trzeba było odrzucić i jedynie ulemowie mieli wiedzę by wiedzieć które jest które). Zwykły Muzułmanin przez 650 lat za samo posiadanie choćby jednej książki napisanej przez ibn Tajmijah trafiał do więzienia i siedział w nim aż zrobił taubę, jeżeli po zrobieniu tauby był złapany na recydywie był skracany o głowę za robienie fitny wśród Muzułmanów.
Przypominam w ponad 100 sprawach poglądy ibn Tajmijah są sprzeczne ze stanowiskiem madhabów Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamaah (najważniejszą jest antropomorfizm ale jest WIELE innych) a w 30 sprzeczne z ogólnym konsensusem ulemów.


rania napisał:
Prorok Mohamed salalahu aleihi la selem ...tez byl niebezpieczny nie tylko dla Koureiszytow


Prorok (sałs) miał objawienia i był prowadzony przez Allaha (SŁT), ibn Tajmijah wymyślał po swojemu, nie był ani prorokiem ani członkiem salafu, wszyscy współcześni ulemowie (i wszyscy w następujących wiekach) uznali jego poglądy za nie związane z jakimkolwiek madhabem. I co najważniesze nieprzerwanie głosili to wszyscy Kalifowie Islamu aż do momemntu obalenia Kalifa Islamu Sułtana Abdula Hamida II przez młodych Turków w 1908 roku naszej ery. Przypominam że nawet kiedy kalif się myli a my mamy rację, nadal musimy się słuchać Kalifa by nie czynić fitny wśród Muzułmanów a jest rzeczą fizycznie niemożliwą żeby przez 650 lat mylili się wszyscy Kalifowie Islamu i wszyscy ulemowie wszystkich gałęzi i wszystkich madhabów. Jako że żaden Kalif zakazu nie zniósł, zakaz nadal obowiązuje.
I przypominam że pierwszą decyzją jaką podjeli młodzi Turcy (którzy byli 100% wrogami Islamu i z tym żaden Muzułmanin polemizować nie może) było zniesienie zakazazu druku, powielania i posiadania prac ibn Tajmijah.


Ma as salaamah ła rahmatullahi ła barakatuhu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kłamca I Oszust Abu Anas
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:03, 21 Cze 2010    Temat postu:

piszesz że ibn taihmiyyah rahimahullah miał poglądy sprzeczne z wiarą ahl-us-sunnah w ponad 100 sprawach...

że głosi antropomorfizm...

że uczy kufr....

bądź łaskaw i podaj choć jeden przykład


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rania
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Pon 18:41, 21 Cze 2010    Temat postu:

Sejfudin Halarewicz
Cytat:
Przypominam że nawet kiedy kalif się myli a my mamy rację, nadal musimy się słuchać Kalifa by nie czynić fitny wśród Muzułmanów

Husajn Ibn Ali przeciwko Yazid Ibn Muauja
Abdullah Ibn Zoubeir przeciw Abdu Hakkem Ibn Marwan
Dwoch Kalifow ( Yazid Ibn Muauja ,Abdu Hakkem Ibn Marwan) a przeciwko nim Towarzysze Proroka (Husajn Ibn Ali ,Abdullah Ibn Zoubeir )
czyzby nie mieli racji?
Musimy sluchac Kalifow czy tego co mowi Koran i Sunna?
abu anas
Cytat:
piszesz że ibn taihmiyyah rahimahullah miał poglądy sprzeczne z wiarą ahl-us-sunnah w ponad 100 sprawach...

że głosi antropomorfizm...

że uczy kufr....

bądź łaskaw i podaj choć jeden przykład


wlasnie..przyklad poprosze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sejfudin Halarewicz
Moderator
Moderator



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 899
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STOLYCA :( / Hamilton
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:30, 22 Cze 2010    Temat postu:

rania napisał:
Sejfudin Halarewicz
Cytat:
Przypominam że nawet kiedy kalif się myli a my mamy rację, nadal musimy się słuchać Kalifa by nie czynić fitny wśród Muzułmanów

Husajn Ibn Ali przeciwko Yazid Ibn Muauja
Abdullah Ibn Zoubeir przeciw Abdu Hakkem Ibn Marwan
Dwoch Kalifow ( Yazid Ibn Muauja ,Abdu Hakkem Ibn Marwan) a przeciwko nim Towarzysze Proroka (Husajn Ibn Ali ,Abdullah Ibn Zoubeir )
czyzby nie mieli racji?
Musimy sluchac Kalifow czy tego co mowi Koran i Sunna?


Kalifa wolno obalić tylko kiedy rządzi w sprzeczoności z Islamem (i stanowi to JEDYNY wyjątek kiedy wolno przeciwstawić się Kalifowi w każdym innym wypadku musimy się Kalifa słuchać, pamiętasz słowa Khalifa Islamu Abu Bakra As-Siddika (rAa) gdy obejmował władzę?), od orzekania tego są ulemowie a nie zwykli ludzie. Każdy sahabi był także alimem. Nikt lepiej od nich (po śmierci Proroka (sałs)) nie był w stanie orzec czy coś jest sprzecznego z Islamem co nie. To po pierwsze.
Po drugie nie mówimy o jednym czy dwóch Kalifach mówimy nieprzerwanie o wszystkich (bez wyjątku) Kalifach Islamu przez około 650 lat w tym wszystkich Kalifach Ottomańskich, tu przypominam że jednego z nich Mehmeda II Al-Fatiha osobiście chwalił Prorok (sałs)!!!
"Zaprawdę zdobędziecie Konstantynopol. Cóż to będzie za wspaniały wódź, i cóż to będzie za wspaniała armia!"
Imam Ahmad, Sahih
Nie śmiej go nigdy więcej stawiać w jednym rzędzie z Jazidem ibn Muałją (oby się smażył wiecznie w piekle). Analogicznie jak Abdula Hamida II, nie bez powodu fitnę ibn Tajmiji zaczeli chętnie drukować chcący zniszczyć Islam młodzi Turcy, wcześniej samo posiadanie tego co on tworzył było karane nieprzerwanie przez wszystkich Kalifów Islamu (bez wyjątku) w tym jednych z najlepszych którzy nie należeli do Salafu, więzieniem i śmiercią w razie recydywy.


rania napisał:
abu anas
Cytat:
piszesz że ibn taihmiyyah rahimahullah miał poglądy sprzeczne z wiarą ahl-us-sunnah w ponad 100 sprawach...

że głosi antropomorfizm...

że uczy kufr....

bądź łaskaw i podaj choć jeden przykład


wlasnie..przyklad poprosze


Dostaliście dziesiątki przecież (czyżbym wkleił niewidzialny link???): [link widoczny dla zalogowanych] na forum Sunnickim jest to temat humorytyczny numer jeden. Po coś ten link wkleiłem prawda? Ale jak to za mało mogę co kilka dni dorzucić co nieco ;) Tak się składa że materiał jest BARDZO obszerny (DUŻO obrzerniejszy niż zawartość linka).

Możecie poczekać aż skończę sprzątać po eurodebilach? Tylko Abu Anasie nie ucieknij mi jak z hadisem Nedżdżu (leżącego w Nedżdżu oczywiście) ;)


Ma as salaamah ła rahmatullahi ła barakatuhu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kłamca I Oszust Abu Anas
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:10, 22 Cze 2010    Temat postu:

co do nadżd odpisałem ci z dowodami, więc po co mydlisz oczy?

a odnośnie dewiacji ibn taimiyyah rahimahullaah.... to podaj dowody z jego pism, a nie wklejaj linki aszaryckie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kłamca I Oszust Abu Anas
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:20, 22 Cze 2010    Temat postu:

a poniżej odpowiedź na jedno z oszczerstw względem ibn taimiyyah:

This is what has repeatedly been affirmed by Shaykh al-Islaam - may Allaah have mercy on him - in many of his books, such as: ‘Sharh Hadeeth an-Nuzool’ (pp. 69-76), ‘Majmoo’ al-Fataawaa’ (3/306-310, 13/304-305), ‘Minhaaj as-Sunnah an-Nabawiyyah’ (2/134-135, 192, 198-200, 527). Indeed in ‘Sharh Hadeeth an-Nuzool’ Shaykh al-Islaam has labelled ascribing Allaah with the term jism, by saying, ‘an innovation in the Sharee`ah, a corruption of the language, and a contradiction to the [sound] intellect. Rather it is repudiated by the Sharee`ah, the language and the [sound] intellect.’
And from them: Shaykh al-Islaam mentions the intended meaning of ascribing Allaah with the term jism, by saying: ‘whosoever alleges that the Lord is a jism - with the meaning that he accepts division, separation and partition (for Allaah) - then he is the most disbelieving of people and the most ignorant. Indeed, his statement is more evil than the one who says that Allaah has a son - with them meaning that a part of Him split and thus became His son.’" [ ‘al-Asaalah’ magazine (no.4 pp.54-55), see also his ‘Rudood wat Ta’qubaat’ (pp 21-23) ]

Ibn Taymiyyah says in ‘at-Tadmuriyyah’ (pg. 20), "It is a must to affirm that which Allaah affirms for himself, whilst negating any likeness to Him with His creation…Whosoever says: His Knowledge is like my knowledge, His Power is like my power, or Love like my love, or Pleasure like my pleasure, or Hand like my hand, or Ascending like my ascending, or His Nuzool (descent) is like my descent - then he has resembled and likened Allaah to the creation. Rather it is a must to affirm (Allaah’s Attributes) without resemblance, and to negate (what Allaah negates for Himself), without ta`teel (divesting Allaah of His Attributes)."

Likewise he said in ‘Majmoo` al-Fataawaa’ (5/262), "whosoever considers the Attributes to be like the attributes of the creation - such that Istawaa of Allaah is like the ascending of the creation, or His Nuzool is like the descending of the creation, or other than that - then he is a deviated innovator." And he repeats this principle over and over again in his works.


a swoje własne interpretaje odnośnie hadisów, zachowaj bracie dla siebie. nie jesteś uczonym abyś się wypowiadał i interpretował hadisy, i ani nawet słowa uczonych.


was salaamu alaykum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
umm Sumaja
Stały Bywalec
Stały Bywalec



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 0:27, 15 Lip 2010    Temat postu:

Sejfudin Halarewicz napisał:
umm Sumaja napisał:
zda napisał:
a ja bym sie chciala jedna dowiedziec o tym niqabie.... Moze niech siostra zalozy temat w jakims innym dziale?


mozna zalozyc ten temat w grupach jakie reprezentuje to forum,
zapytac tych i tamtych jakie majd dowody, i co do czego...

wiec czekamy , inszaAllah, na opracowanie sunni (4 mashaba, szkoly)


InszaAllah zbiorę więcej informacji, na podstawie posiadanej przeze mnie wiedzy nikab w madhabie Hanafickim jest ładżib (konieczny) nie wiem jak w pozostałych trzech.

Jak znasz Angielski możesz spytać sama:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

nie znam, czy mozliwe jest zebyc przekazal to co wiesz na temat niqab wg szkol prawnych?

Sejfudin Halarewicz napisał:

umm Sumaja napisał:
jak rozumie jesli na poczatku jeden z imanow powiedzial ze jest to obowiazek, to takim zostaje to do dzis...
sf napisał:
Po prostu uczniowie założycieli madhabów po ich śmierci dalej zbierali źródła i je analizowali wykorzystując metodologię swoich mistrzów.

bo jezeli iman zakonczyl prace nad danym tematem, tj np. czy niqab jest obowiazkiem, przedstawil odpowiedni material, i napisal kropka koniec tak jest,
to czy uczen jego moze zrobic kropke nad i ?
np. "znalazl" jakis material dodatkowy cos co jemu mistrzowi sie "zapodzialo" i tak to przedstawil ze niqab juz nie jest obowiazkiem, a sprawa polecana, (tj nie bedzie za to kary ale bedzie nagroda...)
bo jesli tak to nie jest juz to szkola danego imana ale jego ucznia Rolling Eyes
Allahu alem,
ja tez czekam na jakies rozjasnienie dla mnie tego terminu, inszaAllah


Siostro nie upraszczaj w ten sposób proszę, żadnemu z członków Salafu nic się nie "zapodziało", okres tabain i taba at tabain to okres początku madbaów i początku zbierania hadisów. Jako że hadisy stanowią drugie po Koranie źródło prawa siłą rzeczy kształtowanie madhabów zakończyło się już po czasach Salafu czyli założycieli madhabów. Na przykład kolekcja Sahih Bukhari powstała w połowie II wieku hidżry (IX wieku naszej ery) i Sunnicki proces prawotwórczy zostały ostatecznie na przełomie (XIV i XV wieku naszej ery). Nie wynikało to z tego że uczniowie i ich następcy byli mądrzejsi od założycieli madhabów czy że założyciele madhabów popełnili błędy. Imam Malik (rAa) powiedział swoim uczniom żeby po jego śmierci szukali dalej bo mógł nie dotrzeć do wszystkich dowodów. Uczniowie Abu Hanify (rAa) po śmierci swojego nauczyciela zmienili prawie połowę orzeczeń jego madhabu nie dlatego że byli mądrzejsi ale dlatego że dotarli do dowodów które rzucały nowe światło na orzeczenia swojego mistrza a do których mistrz nie miał dostępu.

InszaAllah będę w stanie wkrótce bardziej szczegółowo opisać ten proces. Póki co... sprzątanie forum
Dlatego dopiero gdy zakończono zbieranie wszystkich dostępnych źródeł proce Twisted Evil


Ma as salaamah ła rahmatullahi ła barakatuhu!

piszesz...
Imam Malik (rAa) powiedział swoim uczniom żeby po jego śmierci szukali dalej bo mógł nie dotrzeć do wszystkich dowodów.
gdzie mieli szukac dalej? w jakich tekstach czy zodlach? w materialach innych mashabow?
wiec jak rozumie, orzeczenia danych mazhabow wciaz sa ruchome,
istnieje tam moliwosc zmian, jesli dojdzie dodatkowy dowod...
ogolnie mnie to bardzo interesuje...
ps.czy moge zapytac jaiego jestes mashabu?

i jeszcze , co nie potrafie zrozumiec...
jak wyglada praca nad fatwami orzeczeniami...?
jest grupa osb ktore pracuja nad danym zagadnieniem, pozniej ida do tw.amira, ktory wybiera ktora fatwa jest najbardziej wlasciwa?
czy kazdy pracuje osobno i tak sa wydawane fatwy, danego ucznia czy juz osoby odpowiedzialnej za wydawanie fatw...
jak wyglada to ze strony organizacyjnej?

ciekawa ja odpowiedzi, inszaAllah


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sejfudin Halarewicz
Moderator
Moderator



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 899
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STOLYCA :( / Hamilton
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 4:15, 03 Sie 2010    Temat postu:

abu anas napisał:
co do nadżd odpisałem ci z dowodami, więc po co mydlisz oczy?

a odnośnie dewiacji ibn taimiyyah rahimahullaah.... to podaj dowody z jego pism, a nie wklejaj linki aszaryckie


Pan wahabita ZNOWU kłamie, nie podał ŻADNYCH dowodów, rzucił cztery niepełne imiona i powołał się na tefsiry (bez cytowania) których w życiu nie przeczytał.
Drugie kłamstwo to że podałem link aszarycki, otóż NIE, podałem link Sunnicki i obie szkoły myśli zarówno Aszarycka jak i Maturidycka są tam obecne panie kaddabi łahabi i obie są w w/w kwestii antropomorfizmu zgodne i opinia OBU jest obecna w podanym linku panie wahabito co jako osoba znająca angielski świetnie wiesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Ahl Ul-Sunnah Ła Al-Dżamah - أهل السنة والجماعة Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin